The conversation of the horeca

The conversation of the horeca

6 december 2013

"Die Einzelgänger"

Steeds vaker zie ik dat mensen in hun uppie uiteten gaan. Een date met zichzelf, met een lekker hapje en drankje. Vaak (buitenlandse) zakenlui. Is dit nou zo gezellig?

Op mijn werk komt er dagelijks wel een einzelgänger binnenlopen, die een hapje komt eten. Vaak genieten deze mensen het meest en zijn ze ook nog het aardigst. Geïnteresseerd, zeer enthousiast en de hoogste waardering. Helemaal alleen in een stad op zakenreis, ja wat moet je anders? Elke dag in je hotel eten? Dan ben je misschien nog wel eenzamer.

Stereotype Einzelgänger:
Man
Middelbare leeftijd (40-55)
Netjes gekleed
Buitenlands
Vriendelijk

Erg leuk om elke keer dat ik werk ook dezelfde man of vrouw plaats te zien nemen aan een tafel. Een vaste gast, altijd alleen, zonder compagnon, maar het meest tevreden!


Er is een tijd geleden een pop-up restaurant geopend in Amsterdam: restaurant Eenmaal. Bedoeld voor mensen die alleen een hapje willen eten. Alleen aan een soort bureau zitten. Alleen tegen een witte muur aanstaren. Misschien merk je het al, ik vond het niet erg prettig ogen. Ik zou dan liever in een restaurant zitten waar veel gekletst wordt en je gewoon de gezelligheid voelt, dan dat ieder voor zich een beetje om  zich heen zit te staren. Natuurlijk is het niet verboden om met elkaar te praten, maar toch. Het concept is in principe leuk en speelt in op de ontwikkeling.

Eerlijk, zou jij ten eerste alleen uit eten gaan en ten tweede ook nog in een restaurant waar je alleen ALLEEN mag eten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten