The conversation of the horeca

The conversation of the horeca

27 december 2013

My dear sweet guests..

Voor mensen die wel eens in de bediening gewerkt hebben of ervaring hebben in de horeca, er zijn a lot of gasten die je niet vaker terug wil zien.
Gasten die alleen maar komen om alles af te kraken zonder enige reden, gasten die gewoon ongelofelijk onaardig en monsterlijk zijn en gasten die je behandelen als een slaafje.

Maar wie is (voor mij) nu de perfecte gast?

Iemand die...

..na binnenkomst en het openen van de deur ook zo vriendelijk wil zijn de deur weer te sluiten, om megatocht te voorkomen

..niet meteen naar een tafel holt, maar wacht totdat er een tafel toegewezen wordt

..openstaat voor leuke, korte, oppervlakkige gesprekken over hoelang Ribs bestaat bijvoorbeeld of hoe druk het wel niet in de stad was (jaha, heel interessant!)

..die whenever they need me, gewoon een handje opsteken en geduld hebben. Geknip met de vingers of gefluit is best not done.

..oprecht waardeert dat ik hem of haar de hele avond bedien en dit ook laat blijken (gewoon door aardig te zijn, je te bedanken etc.)

..zoals een lief opaatje heel enthousiast is en je bedankt voor alles en tevreden weggaat

En gelukkig heb ik heul veul lieve gasten, dat scheelt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten