The conversation of the horeca

The conversation of the horeca

14 januari 2014

INTERVIEW: The life in South Africa

Agnes Broekkamp

Ten eerste, als je de horeca in Kaapstad over het algemeen een punt zou moeten geven, wat zou het dan zijn?

Mindere service + vet, maar lekker eten = 6,5

Hoe is de interactie met de bediening?

De bediening is vriendelijk, maar slecht in multitasken en heel erg langzaam. Voor een avondje uiteten moet je al snel een paar uur uittrekken. Een half uur om drank te bestellen, kwartier later krijg je je glaasje cola. Eten besteld, uur later krijg je je eten etc. Wel gezellig.

Besteedt men in Zuid-Afrika veel aandacht aan kleding en interieur? Doen ze hun best om het er gezellig te maken en de sfeer te optimaliseren?

De kleding en de verzorging van de bediening is zeker niet slecht, ze hebben vaak vaste bedrijfskleding dus dan hebben ze allemaal hetzelfde aan. De restaurants hebben in het algemeen sfeer en er wordt redelijk wat aandacht besteed aan de aankleding. Kaarsjes, leuke ingedekte tafels etc.


Op welke manier maken de horecagelegenheden zich kenbaar? Doen ze aan social media of juist aan andere manieren van marketingcommunicatie?

De restaurants doen veel aan aanbiedingen en acties. Bij sushi-restaurants kun je bijvoorbeeld vaak op zondag voor de helft van de prijs eten (JUMMIE!). Er is een site voor algemene informatie in Kaapstad en daarop wordt veel geadverteerd.

Zijn er daar ook verschillende populaire concepten zoals je hier Vapiano en sushi-restaurants hebt?

Je hebt hier wel zulke concepten als in Nederland, maar een stuk minder. Het eten is al cheap, dus dat soort concepten zijn hier minder populair. Je hebt bijvoorbeeld een sushi-restaurant waar er twee van zijn en een andere burgertent waar ook twee van zijn. Hier wordt dus niet echt gebruikgemaakt van zulke concepten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten